Konfirmation

Konfirmationskort

Här nedan kommer lite inspiration att skriva till den lycklige konfirmanden på hans eller hennes stora dag. Oavsett om ni är religiösa eller inte så tror jag att ni kommer finna inspiration och glädje utav texten här nedan.  

Under en sådan viktig dag som en konfirmation av Kristus sakrament kan det vara svårt att hitta rätt gåva eller ord att säga till individen. De bästa gåvorna är dock de som hjälper till med att öka individens kunskap och förhållande till Jesus Kristus. 

Hitta Konfirmationskort text här

  • Du förtjänar ett riktigt rejält firande ut av alla du känner. Jag önskar allt det bästa för dig och ditt framtida liv. Många grattis till din konfirmation min kära! 
  • Min hjärtligaste grattis till dig på din konfirmation! Hoppas din framtid blir lika ljus som din nutid!
  • Nu när du är konfirmerad, en särskild bön jag ber åt dig, så att du alltid må känna Guds välsignelse och hans rikedom genom alla de dagar som kommer och går i ditt liv. Och må den tro du håller inom dig och kärleksfullt har i ditt hjärta, vara en evig källa till hjälp och styrka samt lycka! Grattis!
  • En stilla bön och lyckönskning inför din konfirmation. Gud kommer alltid att vara nära dig nu, och på hans kärleksfulla sätt kommer han att skänka sin välsignelse på denna dagen, din konfirmation. Grattis och bästa hälsningar till dig min vän! 
  • Så som du nu är konfirmerad så älskar Jesus dig så som du älskar honom. Så min vän må du lita på honom, be till honom. Lyssna till honom, fråga honom, bjuda in honom till dina drömmar. Fira med honom, tacka honom, tro på honom och dela hans visdom, Grattis! 
  • Fråga, och det kommer att ges till dig. Sök, och du hittar. Knacka, och dörren kommer att öppnas för dig. Önskar dig lycka och uppfyllelse som Gud leder dig till och nya möjligheter under de kommande åren; Möjligheter till tillväxt i livet, till lärande och för att upptäcka hans plan för ditt liv. Grattis.”
  • Bästa hälsningar på din konfirmation. Som solen lyser upp vår värld, så kan Guds nåd och hans ljud öka din förståelse och färga alla dina dagar i sköna och vackra färger. Gud välsigne dig och grattis till din konfirmation!
  • Grattis till din konfirmation min vän och må din ungdom bli en tid fylld av glädje, lycka och framsteg i livet. Må du för alltid vara frisk till hälsan och må du finna ditt livs kärlek och allt där i mellan min vän! Återigen ett stort grattis på din stora dag! 
  • Nu har du tagit ett steg till på livets väg och vägen till att vara vuxen! Många gratulationer till din konfirmation och till dig min kära! 
  • Vid nattvarden kan den Helige Ande stärka dig och din tro på att Jesus Kristus enbart kan rädda dig från synden.”
  • Konfirmationen. Jag önskar er alla Guds välsignelser på denna speciella dag. Grattis till er alla.
  • Grattis till din konfirmation. Må Gud i all sin godhet välsigna denna speciella dag med sann lycka, och du kan alltid hålla i minnet, bilden av din konfirmation och låta denna bild och din tro vara en guide igenom livet. Grattis och bästa hälsningar! 
  • Bara för dig och din konfirmation. Må Guds nåd, hans hands ledning och hans kärleks kärleksfulla visdom fylla ditt hjärta och lätta din väg idag och varje dag. Bästa hälsningar på din konfirmation! 
  • Låt din tro skina så att alla dina vänner, familj och alla du träffar kan se Kristus i dig och ditt leende.
  • Må många välsignelser komma till dig här på din konfirmation, och må Guds kärlek vara i ditt hjärta för att stärka dig längs livets krokiga väg. Grattis och bästa önskningar till dig min kära vän. 
  • Må vår barmhärtige Fader genom Ordet och den Helige Andens fria gåva, berika din tro som fäster dig till din Frälsare.
  • Kan du hitta glädje och tröst i Jesus vår frälsare, lär då av detta sakrament han gjorde att älska honom och andra, att bära ditt kors med tålamod och glädje till de sista dagarna genom honom som bor och regerar med vår Fader och Helige Ande, han som är en Gud, nu och för alltid.”

Mer roliga text til konfirmationskort

  • På denna speciella dag är vår bön att du alltid kommer ihåg att Jesus älskar dig. 
  • På denna dagen, din konfirmation kan du känna dig rikligt välsignad. Konfirmationen är en tid att stärka din tro på Herren, att ge din kärlek till honom och att lova att tjäna honom trofast i hela ditt liv. Grattis!
  • Detta kort är skickat från oss till dig. Det är fyllt med kärlek och idag hoppas jag att du har en underbar stund under din konfirmation”.
  • Stora och varma gratulationer din konfirmation. Som du kallas genom din tro på Jesus Kristus, kom ihåg att han alltid är med dig, leder dig i ljuset av hans underbara kärlek. 
  • Idag är början på en framtid så ljus och fylld av kärlek och glädje och många år av lycka i ditt liv. Kärleksfulla hälsningar till dig och lycka till med din konfirmation. 
  • Idag så tar du ett steg närmare till det vuxna livet när du tar emot din konfirmation och vi kan bara sända kärlek, lyckönskningar och varma gratulationer till dig! Stort grattis! 
  • Vi önskar dig en glädjande stund på din konfirmation. Gud välsignar dig med sann lycka och han hör dig när du ber till honom. Må Han fylla ditt hjärta med tro och kärlek på konfirmationen och varje dag därefter. Vi önskar dig glädje och en massa kärlek idag. 
  • Mina tankar till dig jag sänder min vän när du utifrån kyrkan går och skall konfirmeras och jag vill dig gratulera! 
  • Idag du tog steget närmare till gud och hans sal när du mottog konfirmationen ifrån prästen. Må han vägleda dig till ett liv fylld av kunskap, lärdomar, glädje och många skratt samt lycka. Må han styrka dig i alla de mörka stunder livet har och ge oss styrka att komma ut på andra sidan utav dessa prövningar. Stort grattis och många kramar! 

Lämna ett svar

Back to top button
Close